Vivienne Night

Navigation Menu

Gruba lalka Barbie




fot.Mattel
Witajcie!! :)

Koncern Mattel postanowił wypuścić na rynek trzy nowe lalki Barbie : wysoką, drobną i krągłą , chociaż ja tej ostatniej tak bym nie nazwała nie bójmy się użyć tego słowa - po prostu - grubą.

fot. Mattel
Nie ukrywam bardzo mnie zasmuciło to, co robi ta firma, uwielbiałam bawić się śliczną lalką pomimo tego, że tak nie wyglądam a tym bardziej nie wyglądałam jak się nią bawiłam, bo chyba 6 letnia dziewczynka nie chodzi na obcasach i nie ma piersi i w sumie nie wiadomo czy będzie niska czy wysoka., czy będzie nosiła rozmiar stanika A czy D.  Więc po co tworzyć coś co przypomina realnych ludzi?? Barbie to Barbie lalka z dzieciństwa, którą bawiło się z koleżankami, dla której mama szyła nowe ubranka. Nie jest to coś co kreuje naszą osobowość, sposób postrzegania siebie, a tym bardziej powód dla których później młodzież ma problemy psychiczne jak anoreksja czy bulimia.

Nie mam nic do lalek Barbie o innym kolorze włosów niż blond czy innym kolorze skóry niż biały. Ale czy tworzenie grubej lalki to nic innego jak usprawiedliwianie problemu społecznego?? Z roku na roku coraz więcej widać otyłych dzieci i to jest duży problem. 

Jak byłam małym dzieckiem bawiącym się lalkami Barbie - tymi ładnymi o długich nogach i cudnej figurze to wśród moich koleżanek ze szkoły czy z podwórka mało było otyłych osób. Po za tym pomimo tego iż nie jestem modelką o wymiarach 90-60-90 zabawa taką lalką nie wpłynęła na moją samoocenę, nie czułam nigdy potrzeby żeby tak wyglądać, nie mam problemów związanych z zaburzeniami odżywiania ani brakiem poczucia własnej wartości. Akceptuje siebie taką jaka jestem.

Marka Mattel chyba postanowiła usprawiedliwić społeczny problem - problem że ludzie są grubi. Tylko gruba lalka Barbie nie rozwiąże problemu. Jeśli grubemu dziecku kupimy grubą lalkę aby usprawiedliwić samych siebie i powiedzieć mu, żeby się nie przejmowało tym, że jest grube i jest  to normalne.To tak naprawdę nie jest. 

fot. Mattel
Otyłość jest problemem i to problemem globalnym do którego doprowadziły wielkie firmy spożywcze, farmaceutyczne itp. Które zgarniają grubą kasę za to co robią, jak nas niszczą. Otyli ludzie jedzą w końcu więcej, a nadmiar tkanki tłuszczowej powoduje szereg chorób metabolicznych od wysokiego ciśnienia przez cukrzycę po zawał. Co nakręca biznes.

Rodzice opamiętajcie się grube dziecko to chore dziecko. I to wasza wina, że jest grube, bo je codziennie słodycze, fast foody popije je colą o dużej zawartości cukru. A wy idziecie do lekarza aby wypisał zwolnienie z w-f, bo wasze dziecko zawsze biegnie na końcu i się z niego śmieją. A może zamiast śmieciowego jedzenia dacie dziecku jabłko zapiszecie na dodatkowe zajęcia fizyczne?

Wracając do tematu laki, bo trochę chyba od niego odbiegłam moim zdaniem ta lalka - gruba lalka- jest okropna. 
A co wy o tym sądzicie piszcie w komentarzach
Pozdrawiam 
Vivi 

1 komentarz:

  1. Great post! Thanks for sharing!
    Much love, Len
    http://www.lenparent.com

    OdpowiedzUsuń

Follow @ VIVIENNE NIGHT